Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA

Doriţi o formă actualizată, la zi (15.04.2021), a acestui act? Cumpăraţi acum online, rapid şi simplu actul (varianta PDF) sau alegeţi un abonament!
NORME din 16 septembrie 2020privind asigurarea accesului în Sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP) pentru efectuarea controlului procedurilor de achiziţie publică
EMITENT
  • AUTORITATEA PENTRU DIGITALIZAREA ROMÂNIEI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 857 din 18 septembrie 2020Data intrării în vigoare 18-09-2020
    Prezenta formă este valabilă începând cu data de 18-09-2020 până la data de 15-04-2021


    Aprobate prin DECIZIA nr. 501 din 16 septembrie 2020, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 857 din 18 septembrie 2020.
    Capitolul I Dispoziţii generale
    Articolul 1Prezentele norme stabilesc cadrul tehnic privind asigurarea accesului în SEAP pentru autorităţile de management, organismele intermediare, precum şi organismele cu rol de audit, verificare şi control.Articolul 2În sensul prezentelor norme, abrevierile utilizate au următoarele semnificaţii:a) AM - autoritate de management;b) OI - organism intermediar;c) SEAP - Sistemul electronic de achiziţii publice este sistemul informatic de utilitate publică, accesibil prin internet la adresa www.e-licitaţie.ro, utilizat în scopul efectuării de achiziţii publice prin mijloace electronice;d) operator SEAP - Autoritatea pentru Digitalizarea României (A.D.R.);
    e) administrator cont - utilizator cu roluri depline acordate în mod automat de către sistem, care poate gestiona alţi utilizatori (din aceeaşi organizaţie) ai aplicaţiei informatice prin crearea acestora şi alocarea rolurilor aferente;f) Autoritate cu rol de gestionare a proiectelor pe fonduri UE - utilizator abstract, generic, care poate fi unul dintre: Autoritate de management fonduri UE, Organism intermediar fonduri UE, Autoritate de control fonduri UE.
    Capitolul II Înregistrarea în SEAP şi emiterea certificatului de accesArticolul 3Înregistrarea în SEAP a AM, OI, precum şi a organismelor cu rol de audit se va realiza accesând www.e-licitatie.ro - Înregistrare - Autoritate cu rol de gestionare a proiectelor pe fonduri UE.
    Articolul 4În cadrul formularului online ce se deschide în aplicaţie, după completarea informaţiilor solicitate, se va ataşa în secţiunea specială ordinul de numire al reprezentantului legal al organizaţiei semnat electronic cu un certificat electronic calificat emis de un furnizor autorizat de semnătura electronică.Articolul 5Ca urmare a salvării în SEAP a cererii de înregistrare online, dacă datele sunt valide, sistemul afişează pagina informativă privind finalizarea procesului de înregistrare şi se va genera e-mailul informativ privind înregistrarea cererii în SEAP. E-mailul către care se trimite mesajul: emailul furnizat pentru noul utilizatorTitlu e-mail: Înregistrare în sistemul SEAPMesajul trimis pe e-mail:Vă informăm că certificatul digital solicitat pentru înregistrare de către «prenume, nume al utilizatorului care a solicitat» pentru entitatea «Nume entitate» a fost emis! Pentru descărcarea noului certificat aveţi nevoie de numele de utilizator şi parola contului pe care le-aţi ales în procesul de înregistrare.Pentru accesarea paginii de descărcare urmaţi link-ul: https://cds.e-licitatie.ro/pub/login sau accesaţi meniul «Descărcă certificat digital» din pagina publică a SEAP.Pentru instalarea noului certificat aveţi nevoie de fişierul descărcat mai sus şi de parola de instalare care este afişată de sistem în pagina de descărcare certificat digital.Acest e-mail a fost generat automat, vă rugăm nu daţi reply!Echipa SEAP
    Articolul 6Autentificarea în sistem se va putea realiza numai după descărcarea şi instalarea certificatului digital. Certificatul digital va avea valabilitate 2 ani de la data emiterii sale. Utilizatorul poate descărca şi instala de mai multe ori certificatul digital pe calculatoare diferite. Articolul 7Administratorul aplicaţiei (AM/OI/Organism cu rol de audit, verificare şi control) va transmite în mod securizat şi controlat certificatul digital şi credenţialele de acces persoanei/persoanelor din organizaţie care deţine/deţin atribuţii în realizarea activităţilor specifice de monitorizare/control a/al procedurilor de atribuire ce fac obiectul aplicării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 65/2020 privind unele măsuri pentru digitalizarea sistemului de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiţii pentru perioada de programare 2014-2020, aprobată cu completări prin Legea nr. 128/2020. După autentificarea în sistem, din panoul de lucru, administratorul aplicaţiei va accesa secţiunea de profil şi va proceda la crearea de utilizatori - persoana/persoanele menţionată(e) anterior care a/au primit certificatul digital. Articolul 8Fiecare utilizator înregistrat în sistem, după autentificare, va accesa panoul de lucru propriu. Acesta va conţine informaţii generale, informaţii de interes pentru activitatea desfăşurată în sistem şi informaţii utile (manuale, linkuri etc). Din panoul de lucru se pot transmite solicitări către operatorul SEAP. Solicitările către operatorul SEAP vor putea fi transmise şi în afara sistemului, folosind adresa de e-mail de contact fonduri@e-licitaţie.ro
    Capitolul III Cerinţe tehnice minimaleArticolul 9Pentru accesarea în bune condiţii a site-ului www.e-licitatie.ro este necesar să se dispună de un sistem cu următoarele configuraţii minime:– cerinţe software: browsere: Chrome 49.0.2623, Firefox 45.0, IE 10 sau versiuni ulterioare ale acestora;– alte produse software instalate;– Java Runtime Environment (JRE) - versiune minimă 1.7;– utilitar de vizualizare fişiere PDF;
    – utilitar de vizualizare fişiere semnate;– aplicaţie locală pentru semnarea fişierelor;– rezoluţia grafică minimă: 1280 x 720.
    Capitolul IV Termeni şi condiţiiArticolul 10A.D.R., în calitate de operator al sistemului electronic, este persoana juridică de drept public care, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, asigură suportul tehnic în vederea atribuirii de către autorităţile contractante a contractelor de achiziţie publică prin procedură electronică, stabilind în acest sens cadrul de operare specific. Utilizarea şi funcţionarea SEAP se realizează în conformitate cu dispoziţiile legale în domeniul achiziţiilor publice.
    Articolul 11Materialele disponibile prin intermediul SEAP sunt furnizate fără niciun fel de garanţii din partea A.D.R., în condiţiile în care dispoziţiile legale în vigoare nu dispun altfel sau A.D.R. nu menţionează în mod expres existenţa unor garanţii. A.D.R. va depune toate diligenţele pentru asigurarea acurateţei materialelor puse la dispoziţia utilizatorilor SEAP.Articolul 12A.D.R. îşi declină orice răspundere cu privire la indisponibilitatea SEAP din cauze independente de voinţa sa şi îşi asumă obligaţia de a depune toate eforturile necesare pentru remedierea unor astfel de situaţii în condiţii de promptitudine şi imparţialitate.Articolul 13Sunt interzise: a) transmiterea prin orice mijloc a oricărui document electronic cu conţinut neadecvat conform legislaţiei în vigoare;b) transmiterea prin orice mijloc a oricărui document electronic ce conţine viruşi sau orice alte secvenţe de cod sau programe create pentru a întrerupe, defecta sau limita funcţionalitatea oricărei componente hardware sau software sau care pot facilita obţinerea de drepturi suplimentare celor acordate în mod legal de către operatorul SEAP;c) transmiterea de informaţii necorespunzătoare adevărului, cu prilejul înregistrării sau reînnoirii certificatului digital care atestă înregistrarea în SEAP, în scopul ascunderii unei situaţii care, dacă ar fi fost cunoscută, ar fi dus la refuzul înregistrării sau reînnoirii înregistrării;d) modificarea neautorizată a elementelor de identificare în vederea ascunderii originii oricărui conţinut electronic transmis prin intermediul sau către SEAP;e) transmiterea prin orice mijloc a oricărui document electronic cu conţinut pentru care utilizatorul SEAP nu deţine, conform legislaţiei în vigoare, dreptul de utilizare, precum şi dreptul de a-l face public;f) transmiterea prin orice mijloc a oricărui document electronic cu conţinut care încalcă, conform legislaţiei în vigoare, orice drept de proprietate intelectuală sau industrială;g) transmiterea prin orice mijloc a oricărui document electronic cu conţinut nesolicitat;h) interferarea neautorizată cu sau fără perturbarea funcţionării SEAP sau a echipamentelor sau reţelelor conectate la SEAP;
    i) încălcarea obligaţiilor asumate privind păstrarea confidenţialităţii şi protecţia informaţiilor, semnată cu ocazia înregistrării sau reînnoirii înregistrării;j) orice alte acţiuni de natură a aduce atingere bunei funcţionări a SEAP.
    Articolul 14A.D.R. îşi rezervă dreptul de a modifica orice material şi/sau informaţie aferentă utilizării SEAP, cu aducerea respectivelor modificări la cunoştinţa utilizatorilor, în timp util, prin publicare în SEAP. Articolul 15Normele şi procedurile de utilizare şi securitate ale SEAP pot fi modificate prin decizia conducerii A.D.R. care va fi adusă la cunoştinţa utilizatorilor prin publicare în SEAP.
    -----





    Se încarcă informațiile conexe fiecărui articol!