Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA

Doriţi o formă actualizată, la zi (24.03.2019), a acestui act? Cumpăraţi acum online, rapid şi simplu actul (varianta PDF) sau alegeţi un abonament!
DECIZIE nr. 322 din 26 februarie 2019privind retragerea, la cerere, a autorizaţiei de funcţionare a Societăţii FATA ASIGURĂRI - S.A.
EMITENT
  • AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 183 din 7 martie 2019Data intrării în vigoare 07-03-2019

    Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu sediul în Splaiul Independenţei nr. 15, sectorul 5, Bucureşti, cod de înregistrare fiscală 31588130, în temeiul art. 13 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,având în vedere prevederile art. 2 alin. (1) lit. b) şi art. 3 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 110 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, cu modificările şi completările ulterioare,având în vedere Decizia nr. 1.200 din 8.06.2016*), potrivit căreia Autoritatea de Supraveghere Financiară a aprobat dizolvarea şi lichidarea Societăţii FATA ASIGURĂRI - S.A. numind în calitate de lichidator Societatea KPMG RESTRUCTURING SPRL, lichidatorul a întocmit şi a transmis Autorităţii de Supraveghere Financiară rapoarte privind stadiul procedurii de dizolvare şi lichidare, conform prevederilor art. 62 din Legea nr. 503/2004 privind redresarea financiară, falimentul, dizolvarea şi lichidarea voluntară în activitatea de asigurări, republicată, cu modificările ulterioare,*) Decizia nr. 1.200 din 8.06.2016 nu a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.având în vedere faptul că în data de 6.11.2018 în cadrul Adunării Generale Extraordinare acţionarii Societăţii FATA ASIGURĂRI - S.A., constatând îndeplinirea obligaţiilor de lichidare a activităţii şi patrimoniului societăţii, cu plata tuturor creanţelor rezultând din asigurări, au aprobat formularea şi depunerea la Autoritatea de Supraveghere Financiară a solicitării de retragere a autorizaţiei de funcţionare a societăţii, precum şi la oficiul registrului comerţului a cererii de radiere a societăţii,luând în considerare că Societatea FATA ASIGURĂRI - S.A. nu a mai raportat activitate de subscriere pentru mai mult de şase luni consecutive, coroborat cu faptul că nu mai are în portofoliu poliţe de asigurare active şi nici obligaţii din activitatea de asigurare, după cum rezultă din raportările transmise pentru trimestrul III 2018, conform Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 21/2016 privind raportările referitoare la activitate de asigurare şi/sau de reasigurare, cu modificările şi completările ulterioare,
    ţinând seama de faptul că valoarea rezervei de daună transmisă în raportarea obligaţiilor asumate pentru asigurări generale aferente trimestrului III 2018 şi în raportarea privind determinarea coeficientului de lichiditate aferentă lunii noiembrie 2018 este 0, aspecte confirmate şi de Societatea Ernst&Young Assurance Services - S.R.L. prin auditarea situaţiilor financiare încheiate de asigurător pentru data de 30.09.2018,având în vedere adresa Societăţii FATA ASIGURĂRI - S.A., înregistrată la Autoritatea de Supraveghere Financiară cu nr. RG 36.566/09.11.2018 şi completată cu adresele nr. RG 37.527/20.11.2018, RG 38.808/05.12.2018 şi RG 38.974/07.12.2018, prin care aceasta a solicitat aprobarea cererii de retragere a autorizaţiei de funcţionare ca societate de asigurare,Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară a hotărât în şedinţa din data de 20.02.2019 retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii FATA ASIGURĂRI - S.A., conform prevederilor art. 110 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 237/2015, cu modificările şi completările ulterioare, drept careAutoritatea de Supraveghere Financiară emite următoarea decizie:Articolul 1Se aprobă retragerea, la cerere, a autorizaţiei de funcţionare a Societăţii FATA ASIGURĂRI - S.A., cu sediul în Bucureşti, Sitraco Building, bd. Naţiunile Unite nr. 4, bl. 107, ap. A2 şi B2, sectorul 5, înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu numărul J40/2739/23.03.1998, cod unic de înregistrare 10347059, ca urmare a încetării activităţii de asigurare, conform Hotărârii Adunării Generale Extraordinare a Acţionarilor Societăţii FATA ASIGURĂRI - S.A. din data de 6.11.2018, în baza prevederilor art. 110 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, cu modificările şi completările ulterioare.Articolul 2Societăţii FATA ASIGURĂRI - S.A. i se interzice, de la data publicării deciziei de retragere a autorizaţiei de funcţionare, desfăşurarea activităţii de asigurare, conform prevederilor Legii nr. 237/2015, cu modificările şi completările ulterioare.Articolul 3Societatea KPMG Restructuring SPRL în calitate de lichidator al Societăţii FATA ASIGURĂRI - S.A. are obligaţia să depună la Autoritatea de Supraveghere Financiară copii ale documentelor oficiale privind radierea Societăţii FATA ASIGURĂRI - S.A. de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în termen de 5 zile de la data eliberării acestora, precum şi o copie a raportului final de lichidare, depus la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, conform prevederilor art. 260 alin. (6) din Legea societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Articolul 4Societatea KPMG Restructuring SPRL în calitate de lichidator al Societăţii FATA ASIGURĂRI - S.A. are obligaţia să dispună măsuri pentru păstrarea, conservarea şi evidenţa arhivei, în condiţiile prevăzute de Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 33/2017 privind organizarea activităţii de arhivă la entităţile autorizate/avizate, reglementate şi supravegheate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară şi să comunice Autorităţii de Supraveghere Financiară adresa unde se află arhiva societăţii, precum şi datele de identificare şi de contact ale persoanei responsabile cu administrarea arhivei.Articolul 5Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 8 alin. (10) din Legea nr. 237/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
    Leonardo Badea
    Bucureşti, 26 februarie 2019.Nr. 322.-----