Pret: 25,00 RON cu TVA

Doriţi o formă actualizată, la zi (21.02.2019), a acestui act? Cumpăraţi acum online, rapid şi simplu actul (varianta PDF) sau alegeţi un abonament!
ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 57 din 9 decembrie 2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare
EMITENT
  • GUVERNUL
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 923 din 11 decembrie 2015Data intrării în vigoare 11-12-2015
    Formă consolidată valabilă la data 06-01-2017Prezenta formă consolidată este valabilă începând cu data de 06-01-2017 până la data de 21-02-2019
    ----------
    Notă CTCE
    ──────────*) Notă CTCE:Forma consolidată a Ordonanţei de urgenţă nr. 57/2015, publicate în MONITORUL OFICIAL nr. 923 din 11 decembrie 2015, la data de 06 Ianuarie 2017 este realizată prin includerea modificărilor şi completărilor aduse de: RECTIFICAREA nr. 57 din 9 decembrie 2015; ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 20 din 8 iunie 2016; ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 43 din 31 august 2016; LEGEA nr. 193 din 28 octombrie 2016; DECIZIA nr. 794 din 15 decembrie 2016; LEGEA nr. 250 din 17 decembrie 2016; ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 99 din 15 decembrie 2016; ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 2 din 6 ianuarie 2017.Conţinutul acestui act aparţine exclusiv S.C. Centrul Teritorial de Calcul Electronic S.A. Piatra-Neamţ şi nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat informării utilizatorilor.──────────
    Având în vedere faptul că prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2015, cu modificările şi completările ulterioare, au fost aprobate măsurile privind salarizarea în anul 2015 a personalului din sectorul bugetar, precum şi alte măsuri fiscal-bugetare cu impact semnificativ de reducere a cheltuielilor publice, care îşi încetează aplicabilitatea la data de 31 decembrie 2015,ţinând seama de faptul că neadoptarea măsurii de prelungire a termenului, până la care cota maximă de contribuţie de 6% aferentă fondurilor de pensii administrate privat să fie atinsă în anul 2017, ar afecta sustenabilitatea sistemului public de pensii,având în vedere necesitatea finalizării proiectelor pentru care unităţile administrativ-teritoriale au contractat împrumuturile din privatizare, potrivit prevederilor art. XII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 2/2015 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi alte măsuri, aprobată cu modificări prin Legea nr. 171/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi luând în considerare faptul ca aceste sume nu pot fi utilizate până la finalul anului 2015,având în vedere faptul că instituţiile publice se confruntă cu situaţii în care, ca urmare a schimbării sediilor şi/sau a spaţiilor de depozitare în perioada de inventariere de la finele anului, nu pot efectua inventarierea pentru unele bunuri care nu au caracter special,ţinând cont de faptul că sistemul Forexebug nu a fost definitivat, iar verificarea coerenţei datelor presupune utilizarea acestui sistem în paralel cu actualul sistem de raportare pe suport hârtie pentru o perioadă rezonabilă de timp, respectiv până la finele anului 2016,având în vedere faptul că, începând cu anul 2016, plata la scadenţă a dobânzii aferente obligaţiunilor de stat de tip benchmark să fie efectuată din bugetul de stat, iar dobânda acumulată încasată ca urmare a emisiunilor de titluri de stat de tip benchmark să fie virată la capitolul de venituri ale bugetului de stat,luând în considerare faptul că în cursul anului 2016 se va definitiva procedura care permite efectuarea întregului flux al plăţii electronice a serviciului datoriei publice guvernamentale,ţinând cont de necesitatea alinierii prevederilor legale ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009 privind unele măsuri în vederea implementării programului "Prima casă", aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 368/2009, cu modificările şi completările ulterioare, cu prevederile legislaţiei secundare şi practicile bancare şi cu mandatul Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii,ca urmare a faptului că în procesul de elaborare a normelor de implementare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 2/2015 s-a constatat că, deoarece una dintre condiţiile impuse de legiuitor în vederea accesării facilităţii constând în achiziţionarea sau construirea unei noi locuinţe în cadrul programului "Prima Casă" este lichidarea creditului acordat iniţial, iar refinanţarea generează posibilitatea migrării masive a beneficiarilor de la finanţatorii iniţiali, această situaţie conducând la imposibilitatea menţinerii evidenţei pe finanţatori şi a condiţiilor creditării de către mandatarul statului, este necesară eliminarea prevederilor referitoare la posibilitatea lichidării creditului prin refinanţare.Având în vedere faptul că necesitatea modernizării tehnicii militare aflate în înzestrarea Ministerului Apărării Naţionale impune dezvoltarea unor instrumente de finanţare care să permită iniţierea şi derularea, începând cu anul 2016, a unor noi programe de înzestrare,având în vedere urgenţa semnării unor acorduri cu guvernele altor state, pentru care nu poate fi utilizată altă sursă de furnizare, prin care să se refacă starea tehnicii livrate în cadrul unor programe de asistenţă militară externă sau în cadrul unor acorduri de furnizare interguvernamentale,